“Voor verenigingen”

Upload je project

Maak je deel uit van een instelling, VZW, vereniging die zich inzet in de strijd tegen kansarmoede? Ben je op zoek naar extra hulpmiddelen of helpende handen?

Wij helpen je graag op weg.

Om je projecten online te zetten, dien je eerst een account aan te maken. Met deze account kan je vervolgens meerdere projecten online zetten.

Omarmen.be behoudt zich het recht om projecten die niet voldoen aan onze voorwaarden te weigeren. 

Aan de slag

  1. Maak hier een account aan of log in en upload je project.
  2. Promoot je project (tips)
  3. Opvolging (lees meer)

Promoot je project

Wil je een succes maken van je crowdfunding dan is het belangrijk dat je je project bekend maakt. Meer dan een kwart van de middelen die met crowdfunding opgehaald wordt, komt uit uw directe omgeving, van mensen die bekend zijn met uw werking of project.

Een sterke start uit eigen omgeving kan (door een soort hefboomeffect) de rest van het geld vlotter doen binnenkomen.

Het is dan ook heel belangrijk om deze mensen op de hoogte te brengen van uw vraag. Dit kan door:

1. Je eigen website en nieuwsbrief
Plaats een link op je eigen website of schrijf een artikel over je project in je nieuwsbrief.

2. Je eerste 10 potentiële sponsors
Bedenk welke tien personen uit je persoonlijke relatiekring het meest zullen geïnteresseerd zijn om je te steunen. Stuur hen een persoonlijke uitnodiging met een link naar je project.

​3. Activeer je netwerk
Informeer je persoonlijke contacten ruim vooraf over je plannen. Dit verhoogt de kans op een relatief snelle financiering van de eerste 20% van je crowdfundingproject. Deze sterke start kan (door een soort hefboomeffect) de overige 80% vlot doen binnenkomen.

4. Gebruik de sociale media
Deel de link naar je project via sociale media, zoals Twitter, Facebook, snapchat, instagram of Linkedin.

5. Schakel de pers en influencers in
​Leg een contactlijst aan van journalisten en invloedrijke bloggers. Zij zijn immers in staat om een grote groep mensen te beïnvloeden. Schrijf deze contacten enkel aan als je belangrijk nieuws te melden hebt.
tips voor het schrijven van een persbericht vind je hier: https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_persbericht

6. Zorg dat je project ook offline zichtbaar is
Digitaal is het makkelijk om mensen een link te sturen naar je campagne, maar zorg ook dat je offline zichtbaar bent. Deel flyers uit of hang posters op aan school, winkel of vereniging. Hoe meer mensen weten dat jullie giften of helpende handen nodig hebben, hoe beter. Let er wel op dat je de campagnelink goed overneemt!

Projectoproepen

Ben je voor je project op zoek naar extra financiële steun? 

Verschillende instanties gaan op regelmatige basis op zoek naar projecten om te ondersteunen. Kijk dan zeker ook eens naar de projectoproepen in volgende links:

www.kbs-frb.be/nl/Activities/Calls

www.netwerktegenarmoede.be/weekmail/projectoproepen

www.armoede.vlaanderen.be/projecten

www.goededoelen.be/projectoproepen/project-oproepen-zoeken

https://www.vlaanderen.be/cjm/nl/subsidiewijzer

Inzamelacties

Wens je een inzamelactie te organiseren om één van de projecten op omarmen.be te steunen? Dat kunnen we alleen maar toejuichen!

 

Neem hiervoor contact op met de verantwoordelijke van het project dat je een warm hart toedraagt. Omarmen zet jullie actie graag in de kijker.

Kom je beloftes na!

De volgende stap in het succesverhaal van uw crowdfundingproject is de opvolging.

Houd je huidige sponsors op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trek nieuwe sponsors en vrijwilligers aan

  • Bouw een vertrouwensrelatie op met je (potentiële) sponsors. Beantwoord hun vragen zo snel mogelijk
  • Vergeet niet online een bedankje te posten voor elke gift, dit motiveert anderen om ook te doneren.
  • Maak van uw investeerders fervente ambassadeurs van je project via Omarmen.be.  Bedank elke sponsor van wie u de contactgegevens hebt persoonlijk voor zijn steun aan uw project. Nodig hen eventueel uit om eens een kijkje te komen nemen.
  • Vergeet vooral niet te melden wanneer je project zijn doelbedrag bereikt!
  • Uw campagne is succesvol afgesloten? Blijf in contact met je sponsors.
  • Eens je het vooropgestelde financieringsbedrag hebt opgehaald, willen de sponsors graag weten wat er met hun donatie zal gebeuren. Houd ze dus zeker op de hoogte van de verdere uitwerking van je project. Kom vooral uw afspraken na.
  • Ook als je project niet succesvol werd gefinancierd, is het belangrijk om in contact te blijven met je sponsors. Wie in je project geïnvesteerd heeft, gelooft in het nut van het project en zal je misschien opnieuw willen steunen bij een nieuwe poging of een ander project.